Friday 8 May 2015

Tawaran ke Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan ( KMNs )

Hai ,


Alhamdulillah aku dapat tawaran KMNs .. senanya aku agk frust sikit bila nama aku tak tersenarai dlm interview ke IPG . mungkin bukan rezeki aku. HaHa biasalah tak pass sbb BMI underweight err.. k tutup psl tuh ..  Bila dapat tawaran nie, rasa cm happy lah jgk sbb apa yg aku plan lps SPM menjadi. one by one rezeki tuh dtg .. syukurlah apa yg aku target kan

Orang kata :

' Matriks nie susah taw ! '
' kene pointer tinggi bru pass ke upu '
' matriks nie kekadang nasib kau leh dpt kos lelong ! '

Bla Bla Bla .... 

Tapi pedulikan lah apa org kata , percaya pd kemampuan kita sudah . awak awak , kat mana pun bljr memang susah .. tak semudah msa tadika yg hanya kenal A B C ok .. apa yg aku nak kata , ats diri kita. kalau kita yakin usaha in shaa allah .. Mcm akk aku okey je ke matriks  ..  dy kata kalau kita malas , nak bercinta cintun g sana .. hai mintak maap lah .. silap silap awk kene tendang .. 

Aku yakin pd diri bila aku suka perhatikan pengalaman kakak kakak aku yg berbeza haluan nya . mcm aku aku yg pertama nie, lps spm dy dpt F6 dgn UiTM tp dy decide g UiTM . sbb dy tak mampu nak hadapi f6 nie .. skrg dy Degree kat UiTM. emm umur dy dalam 21 22 mcm tuh bru dpt msuk zon degree .. untungnya akk aku yg nie , dy bernasib baik sikit sbb dy punya kos hanya lah 5 sem , 2 tahun setengah je berbanding siswa lain yg 3 tahun tuh .. Kakak aku kedua plak lps spm , dy hanya dpt matriks je . ha yg nie sedih sikit, dy mengharapkan Unisza tp nak wat cane rezeki dy kat matriks jek. so decide g jugak KMK tuh , jauh nun di utagha . menapak dr selatan ni ah. skrg degree kat Usim time umur 20 . agk advance bukan ? akk hanya dpt 2.5 je pointer tapi siapa sangka dy dpt matriks. rezeki Allah itu luas :D 

bila aku perhatikan tuh mula lah aku plan hidup aku , yg 23 aku da hbs degree in shaa allah ..

APA YANG AKU AIM :


Alhamdulillah step pertama aku telah aku lalui .. hanya mmpu push diri utk jd terbaik. tuh je smpai sini je .. 

                                                       thanks for reading  xD                                                                              

No comments:

Post a Comment